10 Hurtige Til At “Overleve” En Sygedag

Hej med jer derude,

Så er jeg også blevet ramt af sygdom… Desværre 🙁 Min kære hals har det ikke så godt og energiniveauet har været meget lavt. Jeg er et af de mennesker, der virkelig inderligt hader at være syg. Jeg føler at jeg spilder min tid. Men det er jo i virkeligheden bare et signal fra min krop om, at nu skal der lige være lidt ro på. Sygdom er noget vi alle har prøvet før og derfor finder vi også hurtigt ud af, hvordan vi bedst kan lide at bruge vores sygedage. Så her får I 10 hurtige om, hvordan jeg selv kommer igennem en lang og kedelig sygedage.

  1. Sov! Sov, sov, sov. Jeg kan ikke sige det nok. Meget sygdom smutter af sig selv, når man får sovet nok.
  2. Og hvis du så bliver træt af at sove, eller ikke kan sove mere. Så slap af, lad din krop genoplade.
  3. Og imens du så slapper af, har du rig mulighed for at se Netflix, bruge timer på Instagram uden at få dårlig samvittighed eller bare læse lidt i en bog eller et blad.
  4. Brug også tiden til at kredse om dig selv. Få ordnet dine negle, plej dine hænder, ben, fødder whatever. Tiden er der nu og det er sådanne ting, man som regel udskyder, fordi man “ikke har tid”. Nu har du tid og det er ikke opgaver, der kræver alt for meget af dig og din krop. Neglelakken kan jo tørre mens du alligevel ser det næste afsnit af yndlingsserien på Netflix 😉
  5. En ting jeg er rigtig dårlig til, men som hjælper rigtig meget, det er at lufte ud i rummet, hvor du nu en gang befinder dig. Jeg bruger min(e) sygedag(e) i min seng på mit værelse og der kan luften godt trænge til at blive skiftet lidt ud.
  6. I mens du lufter ud kan du tage et bad. 1) Så slipper du for kulden (hvis det er om vinteren du er syg) 2) Så får du også lidt variation i din dag. Jeg bliver altid overrasket over, hvor meget ny energi jeg får efter at have været i bad. Derudover føler man sig altid lidt lækrere efter et bad og især når man ligger syg!
  7. Put med varme drikke og halspastiller. Jeg er stor fan af te, suppe og Halls Original. Fast ritual, når jeg er syg.
  8. Jeg udnytter også mine sygedage til at følge op på mine yndlingsblogs og yndlingsyoutubere. Lige for tiden er jeg særligt glad for Sandra Willer, Kenza, Negin Mirsalehi og på Youtube The SacconeJolys, Samantha Maria, Joey Graceffa og Tati. Men det skifter hele tiden især med youtube.
  9. Lad vær med at blive irriteret. Jeg er selv rigtig god til at blive irriteret over, at jeg er syg. Men det gør mig (desværre) ikke mere rask. Så jeg er langsomt ved at lære mig selv, at jeg ikke skal bruge tiden på at være sur og muggen, men i stedet bruge den på at pleje og hjælpe min krop.
  10. Vær tålmodig! Det er en god en at slutte på. Lad vær med at presse din krop til at være klar, når du i virkeligheden godt ved, at den ikke er helt klar. Så vær tålmodig og giv din krop den tid den har brug for.

Håber I kunne lide indlægget og kunne bruge nogle af rådene eller bare kunne genkende nogle af dem fra jeres egen rutine.

God bedring til jer syge derude og I andre må have det fantastisk!

Vi ses snart,

Cams

Follow on Bloglovin

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.