BACK TO REALITY, 4 GODE RÅD TIL AT KOMME TILBAGE I HVERDAGSRYTMEN // MANDAGS MOTIVATION

Hej venner,

I dag er det mandag, men det er ikke hvilken som helst mandag. I dag er mandagen, hvor I får gode råd fra mig om, hvordan I kommer tilbage til virkeligheden og tilbage i den gode rytme nu hvor ferien er slut. Mange af jer er sikkert allerede startet og nogle er jer er måske først startet i dag. Personligt sluttede min ferie sidste mandag (læs mere om det HER) så jeg har den sidste uge prøvet at samle mine tanker om, hvad det er der fungere godt, når man skal tilbage i rytmen igen. For det ved vi godt allesammen kan være lidt svært…. Desværre. Så derfor handler dagens Mandags Motivation om at motivere sig selv til at komme tilbage til hverdagens gode flow.

  1. Vær ikke hård mod dig selv. Det er det værste du kan gøre, når du skal tilvænne dig noget nyt. Din krop og dit mindset har været på feriemode i lang tid, så skiftet kan ikke bare ske fra den ene dag til den anden. Lav en rolig overgang, så du selv kan følge med og ikke får dårlig samvittighed. Det har jeg gjort masser af gange, og det kommer man bare ikke særlig langt med… Så tag det stille og roligt og mærk efter hvad du har lyst til. Siger din krop, at den gerne lige vil se to afsnit af yndlingsserien på Netflix, så gør det og lav dine opgaver bagefter! Det er OKAY!
  2. Små skridt ad gangen. Den her hører meget sammen med mit første punkt, men jeg synes alligevel, at den var værd at nævne. Den bedste måde at komme tilbage i rytmen på, er ved at tage små skridt ad gangen. Lad vær med at køre ved max tempo med det samme, sæt kun få ting på din to-do liste til at starte med, og når du kan se det går godt, så put mere på. Lad være med at samle alle de sure pligter i  de første dage. Bred dem lidt ud og prioriter hvad du helst vil have lavet/gjort først. På den måde får du ikke kørt dig selv helt ned. 
  3. Gør det hyggeligt, beløn dig selv. Det her step er sindssygt vigtigt, for selvom det er rigtig vigtig at man disponerer sin tid og bruger den på noget fornuftigt. Så er det også vigtigt, at man belønner sig selv for de ting man har fået gjort. Jeg arbejdede fx. hele weekenden, så i dag har jeg tilladt mig selv bare at slappe af og lave ingenting. Så kan jeg være produktiv i morgen. Så har du vigtige planer i den kommende weekend, så sørg for at få lavet de ting du skal man-torsdag, så du med god samvittighed kan “holde fri” i weekenden. Derudover kan jeg anbefale, at man gør det hyggeligt at lave en pligter, opgaver osv. Jeg havde en del rengøringsting i dag fx, og mens jeg ordnede det, drak jeg en kop te, lavede lidt snacks og lyttede til Mads og Monopolet (podcast) for det elsker jeg. Så bliver det lige pludselig ikke så surt at tage opvasken, vasketøjet osv. 😉
  4. Gør dine planer/ærinder visuelle. Jeg er stor fortaler for fysiske, visuelle, nedskrevet to do lister. Følelsen af at kunne få tikket mine forskellige gøremål af med et lille flueben er så tilfredsstillinde! Det fungerer for mig (måske ikke for alle) men det er altså en god metode til at holde sig på sporet i løbet af dagen, og få ordnet de ting man rent faktisk gerne vil have ordnet. De dage hvor jeg ikke får lavet en to do liste (ja jeg laver en til hver EVIG eneste dag) eller ikke kigger på den, er som regel også mine mest kaos og uproduktive dage… Så produktivitet og visuelle mål/to do lister går altså rimelig meget hånd i hånd. Start ud i det små (som jeg nævnte i tip nr 2.) og byg på efterhånden.

 

Jeg beklager indlægget kom så sent ud i dag…. Jeg fik ikke tjekket min to do liste i løbet af dagen, så der har I forklaringen.

Men jeg håber, at I kunne bruge mine råd til noget <3

Mange kys

Cams

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.