Sri Lanka & Maldiverne // Dag 7 & 8: Ella – Nine Arch Bridge & Little Adam’s Peak

Hej med jer derude,

I dag er det blevet tid til endnu et indlæg om min tur til Sri Lanka & Maldiverne. Vi er nået til anden halvdel af tirsdag d. 1. november og hele onsdag d. 2. november, altså dag syv og otte på vores rejse. I forrige indlæg var vi i Nuwara Eliya og på udflugt til Horton Plains National Park. Læs mere om det HER.

Efter vores morgen/formiddags udflugt kørte vi tilbage til hotellet, hentede vores bagage (I ØS REGNVEJR – not funny…) og kørte videre mod næste destination, byen Ella. Vi nåede frem til den Ella i løbet af eftermiddagen og her spiste vi en fællesfrokost på en restaurant kaldet Ice Cube. Her fik vi dejlig mad og lækre smoothies, lassies og juices. Det kunne de godt finde ud af. Efter vores frokost kørte vi videre til det hotel vi skulle bo på, og jeg kan lige love jer for, at det havde en vidunderlig udsigt! Det var så smukt.

Hvad siger I så? Er det ikke flot? Vi var i hvert fald godt tilfredse. Med udsigt over bjergene og de flotteste grønne omgivelser. Vi slappede af på hotellet, nød udsigten fra den åbne hotellounge (de havde ingen vinduer, kun ind til køkkenet og til værelserne) spillede UNO, indtil vi skulle spise aftensmad inde i “centrum”, der kun lå fem til ti minutter væk på gåben. Vi spiste på en café der hed Chill, som endte med at blive vores yndlingssted. Der var god service, søde og sjove medarbejdere, og selvfølgelig rigtig dejlig mad. Jeg kan huske vi allesammen cravede burger, og de var altså gode! Man kan ofte være uheldig med burgere i Asien synes jeg… Men ikke her. Vi bestilte også drinks, havde en “sen” aften ude, hvor vi bare snakkede om alt mellem himmel og jord (og drak nogle flere drinks)

Den ottende dag stod vi nogenlunde tidligt op, da vi skulle ud til Nine Arch Bridge. Broen ikke langt fra vores hotel, det tog kun en lille køretur, og et lille stykke vi så skulle gå. Intet voldsomt. Vi ankom lidt før toget der kører over broen kom forbi, og det var egentligt et sjovt lille spændingsmoment. Vi stod alle parate. For at mindske ventetiden, tog vi selvfølgelig billeder af den tomme bro og de flotte omgivelser. Vi stod ret højt, men der var mulighed for at gå længere ned (det gjorde jeg ikke – jeg var tilfreds med vinklen). Men udsigten var så smuk og det samme var broen, som den stod der midt i naturen.

IMG_3883IMG_3886IMG_3884 IMG_3889 IMG_3888Da klokken slog 9.20, kørte det fine blå tog ud af tunnelen og over broen. Jeg må sige,at jeg blev overrasket over, at det var blåt. Men det komplimenterede simpelthen de grønne omgivelser så godt. Det var virkelig flot. Og billederne er ingenting i forhold til at se det selv. Det var virkelig en hyggelig lille ting at have på programmet.

Efter denne rolige udflugt, blev vi kørt ud til Little Adam’s Peak. Eller… der hvor gåturen derop til begynder. Før man når til det berømte udkigspunkt, er der nemlig god hike. Den er semi-udfordrende. Man kan mærke svedet på panden (og ryggen, mellem brysterne, osv. 😉 ) Men jeg må sige, at det var rart med så meget aktivitet på vores tur. Den slags kan jeg altså rigtig godt lide.

Navngivningen og skiltningen var tydeligvis ikke helt enige om… Og vi kaldte det, Little Adam’s Peak, altså noget helt tredje… Forever a mystery.

IMG_3895IMG_3906 IMG_3905Som I måske kan se på billederne er vejene meget små. Så højt oppe var vi. Men det var en fantastisk hike derop. Sri Lankas smukke natur skuffer på INGEN måde.

IMG_3914IMG_3937IMG_3945

Da vi nåede op på toppen, til peak’et, skulle vi selvfølgelig have billeder derfra. Så vi gik (læs:  halvkravlede, det var lidt scary) på skift ud på det lille klippestykke og fik taget vores billeder. På trods af højden og usikkerheden, så kunne man ikke lade være med at suge indtrykkene til sig. Det var alt for smukt til at koncentrere sig om, at man sad ud over en stejl klippevæg..

IMG_3919 IMG_3922IMG_3963

Se lille mig… *mindblowing*

IMG_3949Efter et godt stykke tid på toppen bevægede vi os ned igen ad samme rute som vi kom op. Vi lavede et lille stop ved en lille stand der solgte friske kokosnødder. Vi havde ikke snakket om andet på turen end at vi skulle have friske kokosnødder, så det fik vi da selvfølgelig der. Man kunne få med tre forskellige smagsvarianter, passionfruit, lemon/lime og pineapple…. Så forfriskende, og så instaworth 😀

Efter vores udflugt, havde vi mest af alt bare brug for at slappe af. Jeg brugte tiden på at få skrevet postkort til min bedstemor og bedstefar, og min farmor. Som de i øvrigt allesammen blev rigtig glade for <3 Ellers nød vi bare udsigten og eftermiddagen fri, inden vi skulle lave fælles srilankansk middag. Som en del af rejsen var nemlig en aften, hvor vi skulle i køkkenet, og beskæftige os med den srilankanske madlavning. Det var vildt hyggeligt, alle blev inddraget (og udfordret på evner.. haha) og vi kunne alle nyde vores hjemmelavede aftenmåltid. Sikken aften vi havde! <3

Det var alt for resten af dag syv og hele dag otte. Indlægget om dag ni skulle forhåbentlig gerne komme ud mandag i næste uge <3 Så der kan I læse mere om min rejse.