UGEN DER GIK #26 // CHIANNI, DET SKÆVE TÅRN I PISA OG EN MASSE PASTA (OG SVED)

Hej venner,

Ugen der gik nummer 26 foregår også i Italien. De her to indlæg kom ikke ligeså hurtigt ud som jeg havde håbet på, men jeg havde virkelig svært end at komme ind i rutinen efter al den ferie, fødselsdage og flytning… PYHA! Det lyder jo nærmest som overskriften til Ugen der gik #27 ?

Men lad os gå lige til den!

Mandag d. 16.07.18

Var vi klar efter en dag med afslapning. Derfor besluttede vi, at nu skulle vi ud! Derfor havde vi planlagt en guidet tur i Chianni (den tilbyder de gratis, hver mandag kl. 09.30) Og det var mega hyggeligt, guiden var sød, vi fik set alle kanter af byen og fik fine smagsprøver i de lokale butikker. Byen var simpelthen så charmerende med sine små gader, døre og smukke potteplanter overalt!

Her var det vin og olivenolie hos to mænd, der havde genoptaget den lokale og originale produktion af  spelt og andre kornarter til pasta og brød som de også lavede.

Her fortæller vores guide lidt om det som den lokale bager/konditori har sat frem til os.

Og efter lidt afslapning og rengøring derhjemme, så tog vi videre på vinsmagning. Jeg drak kun et enkelt glas hvidvin (jeg drikker ikke rød, og det stod resten af smagningen på) men så kunne jeg også køre os hjem derfra. Til gengæld fik vi en ultra lækker frokost på stedet og det var altså bare fedt! Så da vi kom hjem var vi bare trætte og mætte!

Tirsdag d. 17.07.18

Stod endnu en gang på udflugt og den dag til Pisa. For man kan altså ikke tage til Toscana/Firenze området uden at besøge Pisa og se det skæve tårn. Enig? Så det gjorde vi selvfølgelig. Vi så tårnet som det første og her vrimlede det med turister, så da vi ligesom havde set det, gik vi videre ned ad en stor (nærmest hovedgade) ved tårnet for at finde et sted at få en bid mad. Vi fortsatte forbi alle de crowdede caféer og gik indtil at de store turistmængder forsvandt og her faldt vi over et lille hyggeligt sted, der lå inde i en baggård. Det lignede sådan et rigtigt studentersted, i ved med billige studiepriser, lounge agtig feeling og meget ungt/hipt. Det var helt perfekt.

Det skæve tårn proppet med turister…

Efter to timers tid i Pisa (meget mere behøver man ikke) og med positivt overraskede sind, ville vi videre mod stranden. Men det skulle hurtigt vise sig, slet ikke at være så nemt… Så vi kørt og kørte og indså hurtigt, at vi skulle en del længere sydpå. Så vi kørte hjem i stedet, nød de sene eftermiddagstimer ved poolen inden aftensmad. Og det var sådan set også rigtig dejligt!

Onsdag d. 18.07.18

Har jeg ikke taget nogle billeder, da vi kørte til stranden her i stedet for. Så vi købte ligge stole, dasede i skyggen, badede lidt i vandet (men jeg er ikke god til havvand) læste en her del og slikkede lidt sol. Det var super rart med en slappe dag, hvor vi ikke kørte frem og tilbage i bil det halve af dagen!

Torsdag d. 19.07.18

Tog vi en hjemme dag. Det havde jeg foreslået. For jeg var træt af hele tiden at skulle køre ud. Så dagen brugte jeg i solen og ved poolen (JA TAAAAK) Lige en dag for mig. Se omgivelserne i et lille klip HER. Så jeg fik læst HELT VILDT MEGET i min bog om “En mand der hedder Ove” af Fredrik Backman. Den kan altså anbefales!

Om aftenen gik vi ud og kiggede på det lokale marked, der foregår om torsdagen og tog en drink inden vi havde bord på restaurant klokken 19.30. Her fik den fuld smadder på maden. Tre retter, lækker vin og hyggelig livemusik. Den perfekte måde at afslutte ferien på! Det var simpelthen så hyggeligt.

Fredag d. 20.07.18

Fredag tog vi afsted i god tid. Vi ville nemlig tage til Lucca, for at være tættere på Firenzes lufthavn, hvor Nicolai og jeg skulle flyve fra. Lucca var en super fin by, ikke noget særligt. Mange af de toscanske storbyer ligner altså bare hinanden så meget, at har man set den ene, så har man lidt set dem allesammen… Det er kirker, det er klokketårne, det er pladser, det er det samme.. Men en ting som Lucca havde, der var ret fed, det var dens bymur som man kunne gå ovenpå OG indeni. Det var ret fedt. Her er et billede fra vi gik inde i muren.

Men klokken 15 ankom vi til lufthavnen efter en hel fejlfri køretur derhen. Så vi sagde farvel til Nicolais forældre og gik ind i lufthavnen for at tjekke ind. Vi fik tiden til at gå med at prøve solbriller (vi fandt mange flotte) drikke vand og cola og løse kryds og tværs, så før vi vidste af det fløj vi fra Firenze.

Vi landede i Kastrup Lufthavn og smuttede forbi Burger King efter vores fejlede mission efter McD i Frankfurt. OG HOLD KÆFT HVOR VAR DET DÅRLIGT! Jeg fik den tørreste cheeseburger nogensinde… Og derfor er jeg en meget loyal McDonalds kunde. Så efter et skuffende måltid tog vi metroen ind til Nicolais bror, hvor vi skulle sove.

Lørdag d. 21.07.18

Vågnede vi op ved 10 tiden til smuk sol ind i lejligheden og klavermusik (vi fandt ikke ud af hvor det kom fra, men lækkert var det) MEGA idyllisk. Vi stenede ret længe, spiste noget sen morgenmad og chillede egentlig bare rundt i Jespers lejlighed indtil vi var nødt til at tage hjem for at nå resten af dagens program. Men vi missede Metroen og det skubbede vores ankomsttid med 20 minutter. Men vi kom hjem. Hyggesnakkede lidt med mine forældre pakkede om og ud, da vi havde delt kuffert.

Og om aftenen tog vi videre til Hornbæk, hvor vi skulle spise med Nicolais fætter og hans kone, de passede nemlig huset i nogle dage, mens vi var på ferie. Men så var der lige et overlap fra lørdag til søndag. Så vi fik lækker tapas og vin, snakkede løs, gik en aftentur til havnen og fik is og drinks. Super hyggelig dag ?

Søndag d. 22.07.18

Spiste vi fælles morgenmad og tullede rundt. Og da Nicolais fætter og hans kone tog hjem, smuttede jeg også hjem til min fam, de skulle nemlig bruge bilen for at besøge min farmor. Så jeg var lige kort hjemme inden vi smuttede ud til hende, hvor Nicolai så også kom forbi. Så vi fik hyggelig frokost og lidt lækkert at drikke og nød bare den dejlige sommerdag ☀️

Jeg ringede også til min dejlige veninde Line, hun havde nemlig fødselsdag den dag ❤️ Så hun skulle lige have en lille hilsen med på vejen!

Det var alt for ugen der gik #26. Der var virkelig lidt af det hele og nu hvor jeg har siddet og skrevet indlægget er jeg virkelig imponeret over, hvordan man i samme uge kan besøge det skæve tårn i Pisa og spise aftensmad i Hornbæk. Det er helt vildt, hvad vi nåede den uge…

Men I må have det helt fantastisk!